La incorporació d’un bucle magnètic portàtil i una lupa electrònica d’alta gamma permeten adaptar els serveis a persones amb discapacitats auditives o baixa visió.

Amb l’objectiu de fer els seus serveis més accessibles i adaptats a tota la ciutadania, la Biblioteca de Campdevànol ha incorporat dos nous aparells tecnològics especialitzats. Aquestes eines estan destinades a facilitar l’atenció i la lectura a persones amb diferents capacitats auditives o visuals.

Millora de l’atenció per a persones amb discapacitats auditives i visuals Entre els equips incorporats destaca el Smartloop Bucle Magnètic portàtil Univox, un sistema de llaç d’inducció d’audiofreqüència dissenyat per adaptar el taulell d’atenció als usuaris. Aquest dispositiu permet convertir l’espai en accessible per a persones amb diferents capacitats auditives que utilitzin pròtesis auditives (com audiòfons o implants coclears) equipades amb telebobina.

D’altra banda, s’ha adquirit la lupa electrònica Eschenbach Visolux Digital XL FHD de 12″, un dispositiu portàtil d’alta gamma dissenyat específicament per a persones amb baixa visió, com ara afectades per degeneració macular associada a l’edat (DMAE) o glaucoma.

Noves millores de servei a la biblioteca A banda de l’equipament tecnològic, s’ha elaborat una nova placa amb els horaris de la biblioteca i també es preveu la futura incorporació d’una bústia de retorn de llibres per facilitar les devolucions de préstecs als usuaris.