L’Ajuntament de Campdevànol i el municipi de la Catalunya Nord Amélie-les-Bains (Els Banys i Palaldà) han engegat un projecte comú que gira entorn del patrimoni comú que tenen: l’aigua. Es tracta d’un projecte transfronterer amb una clara intencionalitat de promoció turística i econòmica, que tindrà diverses accions que es portaran a terme en els mesos vinents. L’alcaldessa de Campdevànol, Dolors Costa, assegura que la intenció és que aquest projecte tingui continuïtat més enllà d’aquest any.

Aquest projecte transfronterer amb Amélie-les-Bains ha sorgit arran d’una subvenció que l’Ajuntament de Campdevànol va demanar a la Casa de la Generalitat a Perpinyà, “per poder posar en comú un patrimoni natural que tenim els municipis de Campdevànol i Amélie-les-Bains”, explica Dolors Costa, “ells tenen el riu Tec i nosaltres el riu Freser i vam considerar molt interessant poder desenvolupar un seguit d’accions entorn aquest element comú: l’aigua”.

La majoria d’accions previstes es faran durant el mes de maig i juny, però al setembre i octubre se’n faran d’altres. En aquest sentit, el pròxim cap de setmana 21-22 de maig els campdevanolencs i campdevanolenques podran participar d’una sortida a Amélie-Les-Bains, on entre altres coses, podran conèixer les termes romanes. El 04 de juny també està previst que Campdevànol aculli la primera edició de la Fira de l’Aigua, que englobarà un seguit d’activitats que es donaran a conèixer pròximament, i també es desplegaran accions pedagògiques entre les escoles de Campdevànol l’Escola Pirineu amb visites culturals d’intercanvi incloses. Una altra de les accions previstes és la inauguració d’una exposició amb els atractius turístics d’ambdós pobles.

Josep Puigbert, director de Projectes i Relacions Transfrontereres, explica que Amélie-les-Bains (Vallespir) és de dimensions similars a Campdevànol, “i amb un fort atractiu turístic, ja que al llarg de l’any hi passen 40.000 persones, de les quals, la meitat, visiten les dues termes que hi ha al poble”. Puigbert diu que la majoria de visitants són de l’Estat francès “i per això, vam creure convenient establir sinergies amb Catalunya, i més amb comarques veïnes com la vostra, perquè ens volem obrir al mercat català”. Puigbert afegeix que “alhora Campdevànol també es podrà promocionar a l’Estat francès. Som comarques veïnes i hem d’aprofitar que ja no existeix la frontera física que vam tenir”.

La inversió total d’aquest projecte és de 25.000 euros, 7.700 euros subvencionats per la Generalitat.